söndag 2 juni 2013

all in

Om 28 dagar går jag på semester och en lång sommar i Frankrike väntar. Självklart kommer träning, mat och sömn inte följa de vanliga rutinerna på semestern - och det ska de väl inte heller - då vore det ju inte semester. Jag vill ha nya smaker, sena nätter och gott vin. Men. Jag tänker vara strikt med kosten så att jag kan unna mig ett gott glas rött när jag vill. Jag tänker träna varje dag. När man är ledig finns ju all tid i världen till träning. Så galet skönt!

Tänk att få lunka en halvmil innan frukost. Bara en sån sak. Sen får det bli gymnastik med kroppen som redskap. Squats, situps, dynamiska plankor och armhävningar. Jag är säker på att Lisa har något i rockärmen tills dess. Hur som helst. 4 veckor tills jag ser mig själv i ett par birkenstock och en jeanskjol strosandes i Paris och sedan vidare till Rivieran.

SÅ:

Jag tänker gå 4 veckor all in. Jag vill att jeanskjolen ska sitta skönt. Jag vill känna mig lätt och frisk. Stark. Fri.

Inga undantag. NCHF (No carbs high fat). (ännu) Mer fett, (ännu) mindre kolisar. Jag tänker träna tyngre och lägga in (ännu) mer rörelse.

Just do it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar