måndag 3 juni 2013

Sanningar

Min PT, vän och syster Lisa  säger alltid de där sakerna som jag behöver höra. Som när jag ondgör mig för att jag inte förlorar i vikt tillräckligt snabbt. Då svarar Lisa helt coolt "att bär, nötter, choklad, mejeriprodukter är ju supernyttigt - men det är ingen hit för viktnedgång". "Vin är ju gott, men att dricka ett glas vin eller två varje helg, är ett enkelt sätt att inte gå ner i vikt". Ja. Så enkelt är det nog. För mig.

Så. Åter till min sommar i Frankrike och till min jeanskjol. Jag kör härmed två veckors fakirmetod. Bara för att inte tappa fokus. Det är så lätt att mandlarna blir nötter och att nötter blir lite chips, att bär blir frukt, att frukt blir en kaka, att mörk choklad blir choklad. Att choklad blir smågodis.

Nej. Inte den vägen igen tack. Back on track! Det blir en utmaning för i helgen är det både studentfest och begravning. Det krävs fokus och målmedvetenhet. Lisa säger att jag har båda. *håller tummarna*

Vad jag ska äta?
Tja. Ägg är en bra början. Kött och smör. Kanske lite spenat som garnityr. En liten skärva fröknäcke med ekologiskt bredgott kan ju göra vem som helst lycklig. Huvudsaken är att vara mätt på fett hela dagen, inte vara sugen och inte vara hungrig.

Dagens träning.
1 minut rodd
1 minut hopprep
20 kettlebell swingar
X 20.
Jag dog nästan. Men jag gjorde det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar