tisdag 11 juni 2013

Vardag. Var dag.

Bröt fastan vid 12.00 med varmrökt lax, några salladsflarn och kall sås av grekisk yogurt och citron. Alldeles för lite fett och jag var hungrig redan vid 14.00. Det blev pepparmintste i massor och jag gick över den magiska hungergränsen och känslan försvann.

Åkte direkt från Älmhult till IFK Kristianstads klädprovning på Intersport med Wille (nya sponsorer i Hummel. Dräkterna var superfina!) och sedan vidare till ICA för veckans mat. Om jag ska fixa att äta rätt när stress och sug sätter in, är planering a och o. Det vill till att det finns ägg och smör i väskan. Typ. Efter helgens matfail har jag lovat mig själv att ta nya tag -  baserat på vad som är viktigt för mig.

Jag skiter i alla andra. Jag vill vara stark. Smal. Frisk och lycklig. Det är jag om jag äter rätt och tränar mycket. Jag är det,  när jag får tillbringa tid med min familj och mina vänner.

Jag kommer att äta en ganska liberal LCHF (med fröknäcke och jordgubbar) resten av mitt liv - men jag tänker bryta med strikt LCHF (smör, ägg och kött) i perioder tills jag blivit av med hela min övervikt. Nu är en sån period. Det är tufft men jag är en tuff tjej.

Kvällens middag - när den äntligen stod på bordet - var underbar. Ekologisk lövbiff, grönsallad (och då menar jag grön. Inget rött, inget gult) och en klick bea.

Ja. Där har ni min rapport från vardagspusslet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar