måndag 22 juli 2013

Heroes

Det finns så mycket att säga om den här sommaren. Om aha-upplevelser och om lycka. Om livsändamål, kärlek, mat och planer för framtiden. Om ungarna. Om min J. Om att resa, smaka, vila och skratta. Men vi får ta det lite i taget. Jag måste smälta och sortera lite först.

Igår gav jag min monkey mind en rak höger och drog äntligen iväg på mitt livs första crossfit-pass. Lisa - min vän, syster och PT har ju förbetett mig på detta i över ett år nu, med squats, burpies, armhävningar och svingar i tusental, och jag är så tacksam för det. Jag var redo.

När Jonas Carlström ritade upp dagens Workout of the day, blev jag inte rädd. Jag blev taggad. Jag kan svinga, jag kan hoppa, jag kan springa och jag är en jävel på att nöta squats. Faktum är jag klarade mig ganska bra. Jag slet och trodde flera gånger att jag skulle stupa, men det gjorde jag såklart inte. Jag slet. Här bör jag kanske tillägga att det var varmast i landet i Kristianstad igår. 29 grader när jag drog till Crossfit Kristianstads gym vid 18.

10 minuter, as many repetitions as possible (AMRAP) och ni fattar varför jag är så överlycklig på bilden. Det var galet kul att träna i grupp. Det var otroligt betryggande med en coach som peppade, räknade, klockade, korrigerade, assisterade och vrålade. Jag var glad hela kvällen. Jag känner mig nykär. I crossfit.




Efter passet  fotas dagens hjältar. Så är reglerna :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar