lördag 27 juli 2013

Storstädning

Mitt resa mot att leva enklare fortsätter idag. Vi har såhär sista dagarna på semestern börjat röja i förråd och garage. Vi har egentligen inte så mycket saker, men med tre barn och stora utrymmen samlar man lätt på sig. Det finns inget mer befriande än att slänga gammalt skit, både inuti och utanför, så jag mår superbra av sådana här övningar. Det enda jag har svårt att göra mig av med - är barnens babykläder. Men det handlar mer om en tid i livet som är över och som jag behöver säga adjö till.

I går blev det ingen träning. Latade mig vid polen hela dagen och sen blev det blev fest i Åhus i stället. God mat, gott vin och en glass på bryggan i folkvimlet. Havet var spegelblankt och båtarna i gästhamnen var många. Det var en helt sagolik kväll. Det är helt underbart att bo som vi gör - med havet runt hörnet. Ett av mina livsmål som jag författat i sommar, handlar om vatten. Jag vill bo med vatten nära. Eller - jag vill bo vid vatten. Med en egen brygga att bada ifrån på morgonen eller mitt i natten i månens sken. Så kommer det att bli.

I dag ska här röjas och slängas. I morgon ska jag planera veckan och på måndag börjar jag jobba. Det känns superbra, det kommer att bli en spännande höst. Jag ser fram emot nytt jobb, nya kollegor och ny träning.









Mitt i storstädningen kom ösregnet. Rent inne och rent ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar