lördag 10 augusti 2013

Because I´m worth it.


Fantastisk dag. Strosat på stan med min lilla dotter och kunnat hänge mig åt alla hennes önskningar. Lyckliga jag som kan göra så då och då. Norah önskade sig ett par nya jeans, en kavaj i sweet shirt-tyg och en trikkåklänning med sköna sommarränder. Dessutom slog vi till på ett par sneakers med leopardmönser och ett par ljusrosa ballerina. Hon var strålande glad. Nu börjar skolan om några veckor och min lilla, min minsta, har blivit stor.

När jag fick mitt första barn, för drygt 17 år sedan gick allt snett. Både jag och lilla A var minuter från att förloras och läkarna snittade mig från höft till höft för att få ut babyn snabbt och för att få stopp på en inre blödning. Allt gick bra, han mådde bra och jag mådde bra, och vi har lagt det bakom oss, A och jag - Allt det hemska som hände den där natten. Det tog många år för mig, men jag är över det nu. Det jag vill komma till är egentligen att det som hände, också resulterade i att jag inte heller vid de två efterföljande förlossningarna, kunde föda naturligt, utan var tvungen att välja kejsarsnitt. Så. 3 graviditeter och 3 kejsarsnitt senare är min mage rätt misshandlad. Missförstå mig rätt, jag är den evigt tacksam, för den funkar och är snäll mot mig, och den har trots allt fixat just 3 graviditeter och 3 snitt, men den är rätt ful. Och rätt besvärlig. Hudveck som irriterar, överflödig hud som är i vägen vid träning och i kläder. Kli och svid och irritation.

Nu har jag tagit ett beslut som jag funderat på i massor av år. Jag tänker ta ett första steg mot att hjälpa mig själv och min mage på traven. Tid hos Sveriges bästa plastikkirurg (för konsultation) är beställd och jag räknar med att operationen kommer att ske inom ett år ungefär. Jag är glad för beslutet, pirrig men glad. Och jag är värd det. Och min mage är värd det.



Tjena Kitty!

4 kommentarer:

  1. Tänk va härligt när man tar beslut som man funderat på länge, man känner sig så nöjd med sig själv!
    Och pirrig :)
    Jag har lagt till dig i min blogglista, hoppas det är OK?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Det blir alltid som man tänkt sig :)
      Självklart går det fint att lägga till mig, jag blir glad om fler vill följa min resa. Jag lägger till dig med!

      Radera
  2. So worth it. Kramen och en famnfull power, du är bara bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Nina. För att du alltid är öppen och alltid peppar!

      Radera