onsdag 7 augusti 2013

Smått och gott. Majjo, crossfit och snyggtights!

30 grader i luften och 100 på gymmet. Hårt men rättvist idag.
#crossfitKristianstad


Jag var helt slut i kroppen i natt. Gårdagens WOD var mitt livs tuffaste pass hittills. Tror jag. Det har varit så grymt många tuffa pass det sista året. De sista veckorna. De sista dagarna. I går: 200 meter löpning, 20 ringrodd/pull ups, 20 utfallssteg. 400 meter löpning, 20 ringrodd/pull ups, 20 utfallssteg. 600 meter löpning, 20 ringrodd/pull ups, 20 utfallssteg. På tid. Ja ni fattar. Det var nära döden känsla. Men alla kom i mål. I dag har vi kört 7, 14, 21 av push ups och Burpies. Gånger 3. På tid. Igen. Helt slut. Men herre gud vad det här är roligt.

I kväll har jag fixat egen majjo med världens bästa recept. Egen majo, på ekologiska ägg, på mindre än 2 minuter. Jag skojar inte. Grymt gott!

Majjo på två minuter:
Se till att alla ingredienser har samma temperatur!

1 helt ägg
1 tsk dijonsenap (det finns ekologisk från Markatta)
1 krm salt
Lite vitpeppar
1 msk citronjuice
2 dl neutral olja, tex en neutral rapsolja. 

Lägg alla ingredienserna i en hög, smal bägare. Ställ ner stavmixern på botten och sätt på. Stå still med mixern några sekunder och börja sedan vicka fram och tillbaka tills all olja blandats i! Klart!



I am home. 

Vilar benen efter tuff WOD. Älskar mina nya Tights från
Teeki. Återvunna från PET-flaskor!

2 kommentarer:

  1. Jag har en pulsklocka, som säger hur många timmars återhämtning som behövs efter ett löppass. Slår vad om att den hade sagt "livslång återhämtning" efter det pass du redogör för här. Respekt!

    Tack för majjoreceptet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ja, det var grymt tufft, men tack vare kompisar som hejjade och en coach som assisterade och räknade ner klarade jag det!

      Majjon var supergod. I dag blandade jag den med sambal olek till chili-majo och åt med en omelett och broccolli. Mejerifritt bir enklare med en god majjo!

      Radera