söndag 4 augusti 2013

Det finns inget bättre. Än när det vänder.

Det vänder faktiskt nu. För jag har bestämt mig för att inte lura mig själv längre. Och jag har bestämt mig för att gå all in när det kommer till maten. Jag behöver inte socker eller stärkelse. Inte i någon form. Och jag behöver inte äta när jag känner.

Jag behöver äta när jag är hungrig, och då behöver jag bränsle. Så jag orkar vara en bra atlet, mamma, fru och vän. I den ordningen.

Jag har för första gången på länge vågat sätta upp viktmål och uttala dem högt. Jag ska gå ner 25 kilo på ett år. Eller - eftersom jag gått ner 2,7 kilo den här veckan, har jag 22,3 kilo att gå ner på ett år. Jag kommer att klara det snabbare, men hellre långsamt och i mål, än för snabbt och halvdant. Jag äter enligt Lisas program utan att ifrågasätta. Jag litar på henne, och jag känner direkt hur bra jag mår. Sover gott, är mätt, är pigg, känner mig glad. Det är mycket bra fett, en del protein, och gröna blad. Punkt. Inga avsteg, inga undantag. Jag tänker inte orda så mycket om det, inte försvara, inte förklara. Jag tänker bara göra det.

Nästan 30 grader idag. Hel fantastisk söndag med familjen. Bad och sol.
Lycka är att höra sina barn skratta tills de kiknar.

Måndag i morgon. Ny vecka. Jag satsar på CrossFit i massor och 3 kilo lättare innan helgen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar