fredag 9 augusti 2013

En del myser på rosé en fredag..

I kväll när jag lämnade CrossFit Kristanstad kände jag mig helt euforisk. Nu börjar vi bli ett gäng, ett lag, ett team. Trots att vi är på så olika ställen - i livet, i fysiken, i allt. Trots att vi inte känner varandra överhuvudtaget, så känner vi varandra. Vi skrattar och vi sliter. Vi fokuserar och kämpar. Tillsammans. Det är fasiken det bästa som finns. Dagens WOD var tuff. Men. Jag gjorde det. Det är vad jag kallar fredagsmys.

Lisas Fakirdiet har också gjort att jag förlorat 4,5 kilo på 12 dagar. Och det känns. I Burpees känns det. I Squatsen känns det. Ta på dig en rygga med 5 mjölkpaket och testa själv. Tänk vad häftigt det ska bli att vara 20 kilo lättare ytterligare! Ljuva framtid!

Vi har bestämt oss för att göra några förändringar i veckans matsedel. "Fredagsmys" i forma av cola och chips eller godis och choklad utgår härmed, inte bara för mig på fakir, utan för alla. Inte bara just nu, för alltid.

I kväll blev det Loka Päron, mandel, caschewnötter och ett paket russin till de små. Inga protester, inga kommentarer, förutom att vattnet smakade piggelin. Med tanke på hur de ickereagerade på kvällens fredagsmys, så undrar jag hur många gånger allt godis jag köpt hem till barnen, bara varit en täckmantel för att få äta det själv. Förmodligen 9 av 10. Som sagt. Slut på det nu.

Gånger 7. Det blir många Burpees det.
Och många squats. Tro mig.




Heroes
Loka päron smakar piggelin. Är det fredag så är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar