söndag 25 augusti 2013

Ensam är inte stark

Jag vet inte vad som hände (eller det vet jag nog..) men plötsligt är allt annorlunda. Allt. Vad vi äter, hur vi planerar, vad vi vill shoppa, hur vi mår och hur vi firar. Hela familjen har åkt med på min resa.

Plötsligt är träning ett naturligt inslag för alla. Lilla N går på gympa, Lilla W tränar handboll och springer i skogen på egen hand. Denna veckan testar han också Kristianstad Kraftsportsklubb. Han vill börja lyfta som han säger - jag är så sjukt glad för det! Axel han tränar ju mest av oss alla. Styrketräning och långa, långa rundor löpning. Fem eller sex pass i veckan. Min J han kör kettlebell, golf och hänger mest av oss alla i pull ups-stången. Vi väljer rörelse. Där vi förut valde soffhäng. Det är magiskt.

Maten. Jag är den som planerar och handlar mat, Johan oftast en som lagar (eftersom jag är på gymet..). Eftersom jag handlar och planerar, blir det LCHF för hela slanten.  Det betyder att i går kväll åt alla blomkålsmos och grillad kyckling med chilismör. Precis som alla äter den mat vi lagar varje dag.

Vi väljer riktig mat. Med bra fett och bra protein. Jag är så tacksam att jag har möjlighet att välja riktig mat. Så långt som möjligt ekologiskt, så långt som möjligt utan stan stärkelse, utan socker, utan tillsatser. Jag tycker att det syns på hela familjens ansiktsfärg.

Vi är friskare, starkare och helare än på länge. Och vi är tillsammans. Euforia.

Dagens WOD
3x1200 meter
vila 2 minuter mellan varje intervall.
På tid. Såklart.

Helt slut. Men lycklig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar