fredag 30 augusti 2013

Girls just wanna have fun

Ännu en GIRL på crossfiten ikväll. Fredagsmys med Angie. Angie är en jobbig en:

100 pull ups/ringrodd
100 push ups
100 sit ups
100 squats

Skalningen var 100/75/50/25. Det betyder att du hittar ditt antal och gör så många som du kan och orkar, men du bestämmer dig innan och kör järnet, för även Angie är på tid. Jag skalade ner till 50. Det räckte gott och väl, jag var helt slut när 16 minuter hade gått, men nästa gång går jag på 75.

Fredag. I morgon är det 1 år sedan jag bestämde mig för att förändra mitt liv på riktigt. Med träning, kost, vikt och nya utmaningar. Jag åkte till Berlin och alla som var med i Berlin vet att det var några omtumlande dagar som inte lämnade någon oberörd. De förändrade mig. Det var dags.

Väl hemma började jag traggla på gymet. Dag ut och dag in. Om ni visste hur mycket jag har slitit. Nästan alltid ensam. 4 eller 5 dagar i veckan. Tills nu. När jag hittat min Box. Mitt ställe. CrossFit Kristianstad. I dag när jag blundade och kämpade mig igenom mina situps, klappade någon på min axel och sa "bra kämpat, ge inte upp". Jag vet inte vem det var, jag var så inne i mig själv, i mitt räknande, men det gjorde all skillnad i världen.

Fredagsmys hemma. Hela familjen och några till i huset på Floravägen.
Nespressokaffe med smak av vanilj, lite bubbelvatten och ett fotbad. Saker som händer när man bestämt sig.




5 kommentarer:

  1. Åh, det är kanske nya namnet på min blogg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vaddå hjärntvättad.... började leta GILLA-knapp, men insåg nej, just det, dethär var inte FB :D

      Radera
  2. Eller hur! Härligt är rätta ordet :)

    SvaraRadera