fredag 23 augusti 2013

Högt över havet

Konferens i dagarna två. Jag hade ju meddelat specialkost: Mejerifri, glutenfri, fruktos- och sockerfri. Jag är så sjukt glad att jag var krångel-Maja. Maten har varit bra, de har verkligen försökt att göra det bästa. Jag har fått mat som funkat: Kräftsallad i stället för kräftsoppa, skysås i stället för redd sås, broccolibuketter i stället för muffins och fisk utan panering. Men. Det har handlat mycket om att ersätta med annat, men dessvärre inte lägga till fett. Utan min kokosolja hade jag hungrat ihjäl de här dagarna tror jag. Jag är i alla fall superstolt över mig själv. Allt har i alla fall funkat hur bra som helst, inga avsteg från programmet. Inga kakor, inga muffins, inga melonskivor, ingen mjölk i kaffet, inget vin, inget bubbel. Hejja mej!

I morse skulle jag och en kollega ta en morgonpromenad. Vi slöt upp 05.55 och gick med raska steg ut i Hovs Hallar. Solen sken och det var brutalt vackert. Ni vet sådär vackert att man nästan blir religiös. Havet var helt spegelblankt. Vi gick, det var ganska brant. Uppåt, uppåt. Neråt. Smalt och snårigt. Stenrösen. Ännu smalare. Ännu brantare. Efter en timma var vi minst sagt vilse och promenaden hade utvecklats till en ganska utmanande klättring. Det var brant. Och jobbigt. På riktigt jobbigt. Tack och lov att jag tränat som jag gjort det här året, annars hade jag fått ringa in fjällräddningen. Jag skakar i låren ännu.

Men vilken rusch det var att klättra! Det vill jag göra igen.



Upp för ett berg innan kaffet?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar