torsdag 15 augusti 2013

I LOVE BURPEES

I dag orkade jag jogga med resten av atleterna på uppvärmningen. Jag orkade hålla deras takt. Mina ben höll mig, mina lungor fick ner luft. Det var stor skillnad. Plötsligt var det stor skillnad. OCH sen. Tekniktränade vi squats och burpees. Och jag kunde för första gången börja hoppa i burpeen! Jag stegade ner i "armhävningsposition" (typ plankan med raka ben), och kunde sen hoppa fram med fötterna mot händerna, resa mig upp och hoppa med klapp över huvudet. Jag blir så glad ända in i själen för framsteg som dessa. Jag vet att det kan verka futtigt och litet, men för mig är det stort. Sen var det dags:


Dagens WOD:
200 meter löpning
21 utfallssteg
14 armhävningar
7 burbees
X3




Burpees. Går inte att förklara hur det känns. Du måste testa.



4 kommentarer:

  1. Oooouh, jag hatälskar burpees!! Fattar inte hur något kan vara så tungt, så jobbigt och så fruktanstvärt peppande på samma gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag veeet! Det måste vara den ultimata övningen.

      Radera