söndag 11 augusti 2013

MINUS F E M

Tänk att allt vände till slut. Min vikt, som jag slitit med, som har varit min inre ångest, som jag dolt i snygga tunikor och sorglöshet, äntligen ger sig av. Rinner bort, smälter väck. För att jag satte ett mål. Fick något att sikta mot, och för att jag tog beslutet att välja det som är bra för mig. Inte böja mig för vad andra ska tycka, inte vara rädd för att misslyckas, inte stanna där jag är- utan utmana mig själv.

Inte nöja mig med det som är sådär - utan gå all in. Våga stanna upp och betrakta. Inte rusa på med ett leende. Och jag vågade gå ur förnekelsebubblan. Det mina vänner. Är det största av allt. Bye, bye offerkofta.

-Fem kilo på 13 dagar. Pigg, stark, glad och friskare än någonsin. Jag fick allt att vända. Strikt LCHF fick allt att vända. Och CrossFit. För att det utmanar mig. Och Lisa såklart. För att hon inte viker från min sida.

2 kommentarer:

  1. Alex du är så otroligt duktig - jag är full av beundran. Hoppas vi se snart . Kram Aniela

    SvaraRadera
  2. Aniela! Tack, jag kämpar på. Mår prima och fokuserar - och det blir ju alltid som man tänkt sig :)
    Klart vi ses snart! Kram!

    SvaraRadera