tisdag 20 augusti 2013

Nancy

Tokmens. Tokmensvärk. Men känner mig stark på något vis ändå. Märkligt. Har inte alls lust att äta choklad och vila. Hur som helst. Jag valde mellan soffan och träning. Det blev CrossFit såklart.

Jag visste ju att vi hade ett särskilt pass i kväll. Vi skulle nämligen ta oss an en Girl.

Girls är  ökända WOD´s inom CrossFit-världen som fått sina namn efter orkaner (för att de lämnar sådan förödelse efter sig), eller kända CrossFit-atleter. Girlsen är kända för att vara extra jobbiga. Om nu något i Crossfiten kan vara extra jobbigt. Jag börjar tvivla. Allt är galet jobbigt. Girlsen används också ofta som benchmark, det betyder att du kan jämföra dig med andra crossfit-utövare över hela världen. Sjukt kul! Tänk att det bodde en tävlingsdjävul i mig.

Kvällens date var med en Girl som hette Nancy. Nancy var en jobbig en.

På tid:
400 meter löpning
15 Overhead squats (jag körde med pinne, någon med 10 kilo andra med 30 kilo)
x3 eller x5, beroende på skalning.

Nu är jag tröttmössa. Jag kommer att sova som en prinsessa i natt.





2 kommentarer:

  1. Men shit vad du är duktig.
    Du inspirerar mig mer än någon annan, syster yster.
    Puss på dig

    SvaraRadera
  2. Tack fina Anna! Detsamma måste jag säga. När du far fram med världens finast löpsteg kan man inte annat än beundra dig!

    SvaraRadera