torsdag 29 augusti 2013

Run Alex, Run!

Det är lättare att springa. Det. Är. Lättare.

Jag måste först klargöra - för mig är det aldrig lätt att springa. Det är tungt. Som det ju är inan man har gått ner de 19 kilo man siktar på. Men vet ni, det är lättare att springa. För jag är lättare. Jag. Är. Lättare. Starkare. Modigare.

Dagens WOD:
200 meter löpning
20 kettlebell-svingar (10 kilo för mig, 24 för någon annan..)
Gånger 5. På tid.

Galet jobbigt. Men det säger ju jag varje dag. CrossFit är väl så. Det blir liksom jobbigare och jobbigare. Aldrig enkelt, alltid en utmaning. Det är därför vi är där.

Som alltid när jag är nära att ge upp och lägga mig ner, möts jag av Christina som springer sista rundan med mig. I dag fick hon mig till och med att öka lite, lite, sista 30 metrarna. Magisk!

En sak bara. Om du vill ha leggings som sitter fantastiskt, som du inte vill dra i en enda gång under ett pass med löpning, hopp, svingar - vad som helst. Som håller i hop, och stödjer dig - så testa ett par Skins. Finns att köpa på InterSport. Helt outstanding! Kompressionskläder är verkligen annorlunda att träna i. Om du är nyfiken och vill testa, så har Gymgrossisten bra utbud också.



våga kämpa. 



Skins kompressionsleggings. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar