tisdag 13 augusti 2013

Snapshots och nya muskler!

Jag är så himla glad. Jag har en ny muskel. Musculus trapezius - Kappmuskeln . VA?! Plötsligt ser jag den och känner den och ser den! Den håller mina skuldror och lyfter mig. Jag förändrar min kropp och min hållning i grunden och det är så galet häftigt att det funkar. Vilken maskin det är - kroppen. Och tänk att jag bara behövde rätt bränsle och bra motor för att få igång den!

Dagens WOD på CrossFit Kristianstad:
10 front squats (15 kilo)
5 Burpees
x10
På tid.

Jag älskar front squats men herre gud vad det är jobbigt. Innan dagens WOD tekniktränade vi lyft och press. Det är helt otippat, men att lyfta saker är galet roligt! SUPERKUL! Jag längtar tills jag kan komma djupt ner, med massor av vikt och pressa hela vägen upp. Ibland drömmer jag om det! Och i bland drömmer jag om att jag gör Burpees med all den spänst du kan tänka dig. Att jag flyger genom luften. Och jag är helt säker på att jag kommer att göra det. För jag har bestämt mig.


Nya muskler!


Dagens WOD. 


Godis.

3 kommentarer:

  1. haha va häärligt, vilken lycka i dina rader idag!!!

    SvaraRadera
  2. Ja! Tack! Det är ju så härligt att vara på G!

    SvaraRadera