måndag 12 augusti 2013

Vad heter din get?


Har du en "Goat". Något som du inte är bra på, inte gillar och förmodligen försöker undvika i träningssammanhang?

För mig är det absolut löpningen. Det är tufft. Och det går inte att fly från den, det går inte att springa light, det går inte att ta genvägar. Man måste springa. Därför - har jag bestämt mig för att de dagar som det är löpträning på CrossFit Kristianstad (en dag i veckan) så ska jag alltid gå. Jag ska använda det här året till att utmana alla mina rädslor och alla mina förutfattade meningar. Haha, ni anar inte hur många ursäkter som har seglat upp i mitt sinne hela dagen. För trött, för varmt, för regnigt, för jobbigt, för..Men jag åkte såklart dit. För jag har lovat mig själv det.

4x400 meter intervaller idag. Vila 2 minuter mellan varje intervall. Kära tid vad långa 400 meter är. Min sista runda sprang en av coacherna med mig. Hon lyfte mig och gav mig kraft. Det är så grymt att ha en tränare. Vilken nåd.

Och jag sprang snabbare än jag någonsin gjort. Nu ska jag lära mig löparteknik på riktigt.



2 kommentarer: