onsdag 18 september 2013

Berusad

Jag vet inte. Men det är något magiskt roligt med att lyfta och vända en skivstång. Jag kan inte få nog. Det är så sjukt svårt, och så galet kul.

Jag inser att jag självmedicinerar. Jag inser att det är mycket just nu och jag har lite svårt att få ihop allt. Lite svårt, men inte omöjligt. Alla gör sitt bästa och vi har bestämt att vi är bra nog. Vi skrattar tillsammans. Vi äter bra och gott. Vi sover bra allihop. Men det är mycket. Jobbet, pendlingen, trädgården, maten, familjen. Men vi hjälps åt. Och vi är tillsammans.

Stressen finns där, men den äter mig inte. Träningen räddar mig. Jag reflekterar när jag sliter på Basic gym. Det är min tid att reflektera. Jag rensar, börjar om och slappnar av. Jag behöver inte socker. Jag behöver inte nikotin. Jag har en ny drog nu. Jag heter Alexandra och jag knarkar crossfit. Men det finns ju som sagt värre saker att gå på.

Dagens workout:

14 wall balls
14 kettlebell svingar
14 box jump
Gånger 5.
På tid.
Och nu är jag berusad.








2 kommentarer:

  1. Håller med dej där. Det finns så mycket värre att vara beroende av. Äta godis i tv-soffan sju kvällar i veckan till exempel... fast det är tyvärr många gånger mer acceptabelt än rörelse! Sjukt vrickat!
    Fortsätt knarka crossfit du <3

    SvaraRadera
  2. Ja, det var ingen som oroade sig när jag mumsade choklad varje kväll och rörde mig typ aldrig. Men när man väljer att träna och inte äta pasta - då minsann :)

    Tack för stöd!
    Kram
    a

    SvaraRadera