tisdag 17 september 2013

Det blir alltid som man tänkt sig

Tidigt i vintras var jag på en workshop med några kurskamrater från Mil Institutet.

Vi jobbade tillsammans på ämnet målbilder och vi ägnade oss åt att väldigt konkret, beskriva vart vi ville. Dels i vårt yrkesliv men också i vårt privatliv. Vi spånade högt, utmanade varandra. Lyssnade, reflekterade och tog action. Vi hade galet bra dagar. Utmanande och utmattande -  men mycket, mycket bra.

Jag formulerade för mig själv och för gruppen, hur jag gick in i min nya yrkesroll, hur den såg ut och hur jag ville utvecklas i jobbet. Det blir ju alltid som man tänkt sig, och jag är precis där jag beskrev det då - just nu. Jag har tagit exakt de stegen i mitt jobb, som jag beskrev de där dagarna. Jag har till och med den titel som jag använt i mina målformuleringar. Visst är det häftigt! En annan person pratade om sin önskan att resa ut i världen med familjen. Asien lockade. Burma eller kanske Vietnam. Ett mål som handlade om att fortsätta sin bana inom en erkänd biståndsorganisation, men jobba utanför Sverige, där, där det händer. Och så idag. Kom ett mail. M berättar att han och familjen tar steget, och via WE EFFECT, flyttar till Vietnam i vår. Magiskt.

Det blir alltid som man tänkt sig.
Nu drar jag på crossfit. För jag ska ju bli smal och stark på riktigt.




2 kommentarer:

  1. Visst blir det!! På pricken! så ibland får man akta sig när man slänger ut sina böner o drömmar :))))

    SvaraRadera
  2. Absolut! Man får vara varsam med sina önskningar!

    SvaraRadera