måndag 9 september 2013

En smula lycka

Jag är lite splittrad i mina tankar idag. Jag vill förklara hur jävla bra jag mår utan att fastna i klyschor. Det är just nu en skön struktur i livet. J och jag mår kanon tillsammans. Vi är nära, kära, skrattar och mår bra tillsammans. Ger varandra frihet och stabilitet i en skön mix. Ungarna är friska. Starka. Hela. Äldre och mindre beroende men fortfarande små och hemma hos oss. På jobbet är allt ganska ostrukturerat däremot. Därav min splittring - Men det ger sig.

Jag är säker på att mitt och familjens välmående och vår struktur just nu handlar om rörelse. Vi rör oss mer än vi någonsin gjort. Rörelsen ger ett nytt slags välmående. En struktur. Ger liv i livet. Ger glädje och mening. Du kan välja att springa, yoga, spela handboll eller gå på gym. Rörelsen och att utmana min kropp och din själ som gör mig till freds. Gör mig faktiskt lyckligare än någonsin förut. Gör mig medveten om att jag lever.

Jag är också säker på att det faktum att vi förändrat vår kost gjort massor för hur vi mår i vardagen. Sockerkarusellen är över. Ingen mer berg- och dalbana. Jag äter lite för extremt för alla hemma, men i det stora gäller min kost för hela familjen. Jag äter ju mejerifritt, glutenfritt och socker- och fruktosfritt. Ja. Och alkoholfritt förstås. Till barnen lägger vi till lite stärkelse (de vill ha bröd till frukost) och ibland pasta till kvällen, men godiset, läsken, kexen, frukten, mjölken, yoghurten och egentligen hela spektrat av mejeriprodukter är borta från vardagen. Vi har alltid frossat i tomater, men nu frossar vi i blomkål, broccoli och sallad istället. Frukten till skolan är utbyt mot gurkstavar och minimorötter.

Fredagsmyset består av gos i soffan och kanske lite popcorn. Det har faktiskt varit en enkel omställning. Barnen mumsar ju på det som bjuds. Och varma popcorn har blivit en ny favvo. Även om Lilla N saknar ostbågarna ibland :)

Jag saknar egentligen ingenting just nu. Det skulle kanske vara ett glas rött på fredagskvällen. Innan middagen. När veckan rundas av. Men va fan. Inget är så gott som att bli smal. Och nu har jag gjort mig av med nästan 7 kilo på mindre än två månader. Och jag har inte varit hungrig en enda gång. Det här är min melodi.

Dagens WOD:
10 utfallssteg framåt
10 utfallssteg bakåt
10 armhävningar

Gånger 5, 7 eller 10 varv (du väljer själv hur många varv, jag valde 7)
På tid.

Ja. Man är ju inte precis lycklig när man göra alla dessa utfallssteg..
Men efteråt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar