tisdag 3 september 2013

Min tid

Nu är det skarp läge i livspusslet. Sommaren är över och det är verkligen reality check denna vecka när allas träningar, skola, fritids, föräldramöten, kick offer, skolresor och tandläkartider drog igång.

Jag kände lite panik idag. Jag vill verkligen hinna med min träning. Jag vill inte missa något. Jag behöver den. Längtar dit. Mår så galet bra när jag får komma till min Box en timma och bara köra. Släppa alla tankar som gnager, släppa dem som inte gnager. Släppa allt. Rensa. Andas. Svettas. Fokusera.

Dessutom: jag har lovat mig själv (Och Lisa) att aldrig mer offra en timmas träning för en timmas jobb. Så, nu gäller det. Att bestämma sig. Upp till bevis liksom. Jag vägrar dela upp mitt liv i arbetstid, fritid, barntid, egentid. Jag har bara tid. Jag har bara här och nu. Och aldrig kommer en timmas jobb, ge mig lika mycket som en timmas träning.

Dagens WOD:

10 Marklyft (30 kilo för mig, 60 för någon annan)
10 armhävningar (på golvet för mig, i ringar för någon annan)
AsManyRepsAsPossible 15 minuter. Jag gjorde lite drygt 10 varv. Det gör 100 marklyft och 100 armhävningar det.

Galet bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar