torsdag 12 september 2013

Morgonstund

Jag har verkligen hittat tillbaka till min perfekta morgonstund.

Tassar upp tidigt, tidigt (runt 05). Sätter på kaffet, tvättar ansikte och händer, tänder ljus och rökelse och gör min morgonyoga. I bland hela mitt pass, ibland bara delar. I bland bara min meditation. I bland bara ett samtal med mig själv, rakt upp och ner på min matta. Till sist handstående. Sen en pläd, kaffe och almanackan. Planering och förberedelse av dagen. Antecknar och reflekterar. Jag vill inte komma oförberedd ut i dagen. Sist dusch, oljemassage och kläder. Sen bilen till jobbet med Morgonpasset och en kopp kaffe till. Det är min morgonstund. Min Holy Hour. Jag har ju en helig stund till varje dag, men det är senare på kvällen. På CrossFit Kristianstad.

Har du någon Holy Hour? En morgonstund där du inte rusar ut i livet, utan går stilla ut i dagen, förberedd, lugn och målmedveten? Jag lovar att det gör all skillnad i världen.

Att göra skillnad i livet med Holy Hour lärde Robin Sharma mig.


2 kommentarer:

  1. Den holy hour låter som ett rent livselixir!

    Min morgon är min holy hour. Min yogadisciplin. Precis som för dej är yogan ofta utgående från vad jag i hjärtat känner att jag behöver, men ibland är den mer strukturerad under en längre tid - när jag jobbar med nåt specifikt. Viktigast är hursomhelst stillheten, meditationen, är inte hel på hela dagen utan den.

    Så är det kvällen. Mina tidiga kvällar då jag anammar det långsamma, helst med en oljemassage och varm dusch. Tidigt i säng och läsa en bok. Mumma för en sömndyrkare som jag.

    Kram på dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kram! Jag har också blivit sömndyrkare. Satt alltid uppe för sent förr, nu vill jag bara i säng. Älskar att sova! Så jag orkar vara vaken när jag är vaken :)

      Radera