torsdag 5 september 2013

Nicole

Jag drömmer ganska mycket om min träning på nätterna.

Precis som jag brukar göra när jag blir väldigt inspirerad av något, då drömmer jag. Jag har ju berättat att jag drömt att jag gör världens högsta burpees, och jag har drömt många gånger att jag gör pull ups. Att jag långsamt, drar mig upp mot stången och att jag orkar lyfta min egen kroppsvikt.

Nu har jag aldrig gjort en pull up. Aldrig ens kunnat hänga länge nog för att tillnärmelsevis kunna dra mig upp. Och så idag. Innehöll plötsligt dagens work out,  pull ups. Ingen skala. Inga utbyten. Dagens work out var ytterligare en GIRL som hette Nicole. Nicole var en jobbig en.

löpning 400 meter
så många pull ups du orkar
löpning 400 meter
så många pull ups du orkar...Så många rundor som möjligt på 20 minuter.

Min apa fick ju spel. DET GÅR AAAAALDRIG. Om ni visste hur jag fick jobba för att inte bryta ihop i ett tokbryt där och då. Börja flamsa, berätta hur usel jag kommer att vara, berätta att jag absolut inte skulle klara det. Aaaaldrig.

Jag bet ihop. Bokstavligen bet ihop. Fick den jävla apan att hålla tyst. Jag tog ett gummiband. Knöt det.  Och klättrade upp. Tänkte att Coach Carlström aldrig skulle låta mig dö på kuppen, och han skulle aldrig låta mig kapitalt misslyckas och han skulle aldrig låta mig hänga ensam.

Ha!

Totalt 17 pull ups och 2000 meter löpning. With a litte help from my friends. Och ett gummiband.


Dagens hjältar

5 kommentarer:

  1. Du är ju helt otrolig! Kommer du ihåg ditt pullupsmål? Du måste visa mång gång. Kram anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina!
      Det var galet roligt. Och tänk vad enkelt det kommer bli när jag är ännu lättare ;)

      Radera
  2. Måste.skaffa.gummiband.
    Grym är du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det. Det var så himla kul, en fantastiskt känsla. Att lyfta sig själv.

      Radera
  3. Måste.skaffa.gummiband.
    Grym är du!

    SvaraRadera