lördag 7 september 2013

Stress

Stressa mindre. Fan vad det är svårt. Jag kan nästan bli stressad av att jag inte får stressa. Jag yogar, tränar, bjuder mig själv på massage, mediterar varje morgon. Ändå. Sammanbitna käkar när kvällen kommer. Fladder i magen när morgonen gryr. Jag tycker det här är superjobbigt att erkänna. Jag borde bara kunna sluta stressa. Men jag klarar det inte riktigt själv.

I fredags var jag på ytterligare en behandling med hawaiiansk massage. Det är inte likt något jag någonsin testat och det gör mig väldigt, väldigt väl. En liten stund under massagen kände jag att varje cell in min kropp drog en suck och slappnade av, jag sjönk. Flöt. Hängav mig år doft, ljud och känsla. Tänkte ingenting. Efteråt tycker jag att alla runt mig, pratar fort och går för snabbt. Att jag rör mig i slowmotion och liksom befinner mig i en annan dimension. Väldigt märkligt och väldigt mäktigt. Käken har i alla fall varit avslappnad sedan dess. Jag ska fortsätta. Med träningen, yogan och massagen. Med min morgonmeditation. Det kommer att bli bättre. För jag är medveten.

Jag är skyldig en WOD på Crossfit Kristianstad. Vi har bestämt att varje gång man fyller år ska man göra 100 burpees. På en tavla, på gymet sitter sedan allas tider för födelsedags-WOD 2013, 2014 och 2015 uppe. För att ha ett nolläge gjordes denna workout förra veckan, en dag när jag inte kunde vara med. Är lite inne på att göra den i morgon. 100. Burpees.






4 kommentarer:

  1. 100. Burpees. Jag dör en smula.
    May the force be with you, fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...och en extra omtanke med tanke på stressen. Tänker du är så medveten om den nu att den snart ramlar i bitar!

      Radera
    2. Tack fina, jag hoppas det. Behöver vara vaksam bara!

      Radera
    3. Haha, the force was with me!!

      Radera