torsdag 26 september 2013

Träningsdagbok


Jag har ju bestämt mig för att det här ska bli året när resultaten verkligen kommer. Jag vet att det här är året när jag kommer att bli smal, starkare, kvickare och ännu mer uthållig. Det kommer att bli supertufft. Men. Jag vet att jag gjort det värsta - för det svåraste var att hitta motivationen och verkligen börja göra. Inte bara sitta hemma och vara redo, utan verkligen ta steget och börja träna. Fortsätta träna. Träna. Upprepa. Upprepa. Upprepa. Och tillslut. Jag tränar. Inte bara den här veckan. Inte bara inför sommaren. Inte bara just nu. Jag tränar.

Nästan hela första året hade jag alla mina träningspass för veckan i mobilen. Lisa (min vän, syster, tell it like it is-PT och coach)  skickade dem i mail varje söndag och jag kopierade in dem i mina anteckningar i mobilen. De blev min karta och kompass på gymet. När jag kände mig vilsen höll jag huvudet högt, log och körde näsan i mobilen - tränade mitt pass. 

Jag skrev ner mina framgångar lite sporadiskt då och då. När jag började träna på CrossFit Kristianstad mäts ju varje WOD (workout of the day). Vi möter hur snabbt, hur många och hur tungt. Och inte hade jag en aning om detta - men jag älskar att tävla mot mig själv. Jag älskar att mäta mina framgångar och jag älskar att se hur jag blir bättre, snabbare och starkare. 

Så - nu ska jag verkligen se till att dokumentera. För mig själv. Nu ska jag ägna hela det här kommane året till att slå alla mina rekord. Och sen ska jag fira varje framgång. Hejja mig!



Det man mäter blir gjort. Köp din dagbok hos Gymgrossisten


3 kommentarer:

  1. Tack för pepp. Och tack för att du lämnar spår här!

    SvaraRadera
  2. Nog smart att dokumentera om man vill nå resultat och nå sina mål :) Lycka till!
    //Frida

    matsdotter.shapemeup.se

    SvaraRadera