måndag 2 september 2013

Val


Känner mig supertrött. Mest i huvudet men också lite i kroppen faktiskt. När jag är så här trött och kopplar av hemma, blir jag alltid sugen. Ni vet, när arbetsdagen är över, alla möten slut, dagens pendling avklarad, middagen serverad och föräldramötet slut. När man sitter i soffan och har kväll. Kanske en varm sexåring när. Kanske en bra bok eller ett TV-progam att slökika på. DÅ. Jag skulle kunna mörda för choklad och mandel, för gammalt glömt lördagsgodis eller en ostmacka och en kopp te. Det är så tydligt att det är stess som får mig att äta. Och att stressa av. Tänk att jag inte sett det förut.

Men jag väljer att avstå. För jag behöver inte äta just nu. Jag behöver vila. Fötterna högt och mys i soffan med andra ord.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar