fredag 18 oktober 2013

18 minuter

Jag har lite svårt med tangenterna i kväll. Skakig. Helt slut i armarna, axlarna och ben. Det är så galet kul med CrossFit. Tänk vad man klarar som man inte hade en aning om. Grymt.

I mitt förra liv - var fredagarna alltid en enda lång frossafest. Rött vin -  ett glas eller två. Nötter. Chips. Kanske ett glas läsk. Lite mörk choklad. Lite till. Lite till. Hela chokladkakan. Lite mer chips. Man måste ju kompensera det söta med det salt. Och sen med mer sött. Ja. Ungefär så höll jag på. Tills jag somnade i soffan framför en film som jag alltid missade slutet på. Vaknade på lördagen och tog nya tag. Tills det blev kväll. Då ett glas vin eller två. Lite chips. Lite choklad. Ja, ni fattar.

Denna fredagskväll började annorlunda.

18 min AMRAP (As many rounds as possible)
5 hang clean (frivändningar)
10 front squats
15 push press
Min stång vägde 15 kilo.
Hur kan 18 minuter vara så långa? Jag hade mjölksyra efter 3. Men skam den som ger sig.

Nu soffhäng. Kaffe med kokosolja och kanske ett fotbad. Men jag kommer även i detta liv somna till filmen och missa slutet :)

I morgon min tredje träning med Kristianstad Kraftsportsällskap. Om jag kan lyfta stången.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar