fredag 4 oktober 2013

Fredagsfys och fredagsmys

Äntligen fredag. Bra dag på jobbet. Bra möten, bra diskussioner och underbar lunchdate med min gamla chef. Hem snabbt, i träningskläderna och till gymet för dagens WOD: 200 meter löpning x8, med 45 sekunder vila mellan varje intervall. Galet jobbigt, men ändå - inte lika hemskt som man kan tro. Jag är inte rädd för att springa längre. Det är ju tungt att springa när man är tung, stundvis plågsamt jobbigt. Men. På något (helt otippat) vis ändå lite skönt.

Tänk att jag just skrev det där. Saker som händer när man utmanar sig själv. Och för varje kilo som försvinner, gillar jag det ännu mer.

Det slog mig idag - efter träningen -  att det finns några stora skillnader med min träning nu och min träning tidigare. Jag har ju resonerat om det förut och det handlar såklart om att få träna i grupp, träna på tid, lyfta tyngre, springa snabbare. Men också att träna med en coach som ser vad jag gör (och inte gör), kärleken i gymet, att alla hälsas med förnamn, att jag har hittat lagkamrater.

Och så en sak till.

När träningen är över, vill ingen åka hem. När träningen är över hänger människor kvar. Pratar igenom passet och hur det upplevdes. Ger varandra feedback på prestation, delar känslor, skrattar och planerar nästa vecka. Stannar upp. Vi stannar upp. Och stannar kvar. Det har jag aldrig upplevt någon annanstans. Men det säger så mycket. Om vår Box

Nu fredagsmys. En nespresso med kokosolja. Jag är inne på min tredje månad av ett liv som är socker- stärkelse- fruktos- och mejerifritt. Jag mår galet bra. Så jag kör tre till.


Mat utan innehållsförteckning.
Biff i bit, utskuren hemma, ekologisk såklart. 

Nespresso med kokosolja. Fredagsmys. 

Dagens pärlpyssel. Lilla N vet vad mamma vill ha :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar