torsdag 3 oktober 2013

Frisk!

I kväll kände jag mig frisk. Och träningen - träningen var underbar. Ni vet när träningen är lite av en religiös upplevelse?

När man känner att man orkar, att man är lite, lite bättre än sist. Och när energin och pulsen kokar. När den gemensamma fokusen och koncentrationen darrar i rummet.  Det är obetalbart.

På Basic Gym, CrossFit Kristianstad har man lyckats skapa en miljö och en kultur som omfamnar. Där alla hjälps åt. Där människor växer och där rekord slås. Där vi alla blir lite bättre som människor. För att vi kämpar, svettas, utmanas och utmanar. För där - känner vi att vi lever.

När vi ändå är inne på religion måste jag berätta om min nya Bibel. Becoming a Supple Leopard av Dr Kelly Starrett. Den är allt jag behöver för att förstå hur jag ska bli stark och hel. Läs den. Det är ett uppslagsverk för alla som vill lära känna kroppen och optimera sin prestation men förbli skadefri.

Kvällens WOD: 
10 minuter sökande efter 5 RM (Rep Max). Det betyder att jag letade i 10 minuter efter den tyngsta vikt som jag kunde göra 5 back squats (squats med stången bakom dig) med. Jag la inte på någon vikt på stången, utan fokuserade på att komma längre ner i mina knäböj. Körde alltså med 20 kilo.

Sen - Dagens WOD:
FRAN. Hon var en jobbig en:
21-15-9
Thrusters med stång (jag körde 10 kilosstång)
Pull ups/ringrodd.

Nu kokar det i armarna. Men jag var lite bättre än sist.

En bibel. Läs den. 

På date med FRAN

2 kommentarer:

  1. Jättekul att läsa om din resa, och om crossfit, som jag ju också älskar. Visst är det underbart, både enkelt och svårt, och så den här gemenskapen som är alldeles fantastisk.
    Tycker du har varit otroligt "duktig" som du slitit för att byta ut ditt gamla liv mot ett nytt, med familj och allt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och ja, visst är det gymt kul med CrossFit!

      Radera