söndag 13 oktober 2013

Fröcykelexpriment. Vägen bort från PMS?

Jag har kommit över, genom Lisa såklart, en alternativ behandling för att komma till rätta med PMS, kraftiga blödningar och mensvärk.

Detta är tydligen en metod som är känd i vissa kretsar, men jag har aldrig hört talas om den. Och jag har ändå testat det mesta i mensvärksväg hittills i mitt liv. Allt i från spiraler, piller, massage, akupunktur, zonterapi, hormonbehandlingar. You name it. Jag har testat allt. Men inte fröcykel-sättet. Nu ska jag säga att tre månader på strikt LCHF har gjort sitt, jag mår mycket, mycket bättre, men lider ändå fortfarande.

Så, nu ska jag i tre månader, varje dag äta olika fröblandningar, omega 3 och Nattljusolja. Det ska bli oerhört spännande att se vad som händer. Tänk om det funkar! Tänk om! Jag lovar att utvärdera och dela med mig när jag är framme på andra sidan.



En fröblandning dag 1-15 en dag 15-30

Hälsohyllan: Frön, omega 3, nattljusolja, D, zink/magnesium 

4 kommentarer:

  1. Intressant, ser framemot din fröresa! ♡

    SvaraRadera
  2. Intressant, ser framemot din fröresa! ♡

    SvaraRadera
  3. Intressant! Vad är det för frön? Tänkte mest på att frön ju innehåller ganska mycket omega 6 vilket ökar inflammation och smärta. Omega 3 däremot är väldigt bra. Jag har också börjat äta macapulver för hormonernas skull. Innehåller ju mycket kolhydrater med tanke på att jag äter lchf men med 1 tsk borde det ju inte spela så stor roll tänker jag.

    SvaraRadera