onsdag 23 oktober 2013

I am Home #CrossFitKristianstad

Såriga händer. Ömma, smärtande muskler. Stel överallt.
Då finns ju bara en sak att göra. På´t igen.

Kvällens WOD

3 rounds for time:
300 m row
20 wall balls
10 pull ups (ringrodd).

Nu känns allt mycket bättre igen. Kroppen är mjuk, varm och smidig igen.

Igår fick kommenterade någon en bild jag lagt ut på ett socialt media. Att jag höll på att försvinna - att jag skulle träna mindre och börja leva livet. Vila. 

Tänk. Det är konstigt. Men den här vännen hade inga goda råd att ge när jag låg hemma i en soffa och höll på att äta ihjäl mig. När jag var så tung att jag nästan inte orkade knyta skorna. När jag hade så långt till träning så träning bara var en hägring i horisonten. Då fanns ingen oro.

Och det fanns absolut inga kommentarer om att jag höll på att försvinna. Men det var precis så det var. Jag höll på att försvinna. Jag skolkade från livet. Jag var bara sorgsen, trött och less.

Träningen har gett mig liv i livet. Jag känner mig stark och frisk. Glad. Pigg. Jag är motsatsen till försvunnen. Jag har funnit mig själv. Mening. Jag är här. Hemma. Med mitt gäng. Min box.



Dagens. Beef chips, ägg och kokosolja. 

Mitt gäng. <3

2 kommentarer:

  1. Hej Alexandra!
    I mitt jobb som drogterapeut kan jag dra paralleller till det du beskriver. Det kanske var så att din vän försökte säga något men du var så fast i ditt matmissbruk att du inte hörde? Sedan är det ju ganska tråkigt och trist om människor bara kommenterar när de vill korrigera ett beteende men vännen kanske bara skojade?
    P

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Det är många som tycker att jag var en roligare prick när jag ville umgås kring mat, och fest, än nu när jag fokuserar på min hälsa och min träning. Kanske känner sig vännen (eller bekant kanske jag faktiskt skulle kalla henne) utesluten, kanske är hon avundsjuk?

    Hon har aldrig kommenterar mitt liv på det sättet förut, och jag fick inte känslan av att hon skojade. Jag tror hon ville säga att hon tycker att jag lägger ut för mycket träningsbilder på instagram..Och det är ju enkelt avhjälpt. Det är ju bara att avfölja :)

    SvaraRadera