lördag 12 oktober 2013

Lunch för starke Alex

Min andra träning med Kristianstads Kraftsportsällskap i dag. Tränade med Coach Carlström med assistans av Sofie (som jag sedan tidigare tränar CrossFit tillsammans med). Tryggt, lugnt med fokus på teknik. Jag älskar det här. Det är det roligaste jag gjort i träningssammanhang. Lyfta är fantastiskt. I alla år har jag alltid längtat tills träningen är över. Nu vill jag aldrig att det ska ta slut.

Vi tränade frivändningar. Det är supersvårt. Men GUD så kul det är. Det kräver rätt teknik, styrka, fokus, stabilitet och explosivitet. Och rätt andning såklart. Sen är det bara att träna. Träna, träna och träna. Ibland, när tekniken sitter aningens rätt, flyger stången upp. Jag kan bara tänka mig hur det är att vara vass på detta. Det måste vara magiskt.

Sen. Lunch för en tyngdlyfterska. Jag äter ju gluten-, mejeri- (utom smör), socker-, stärkelse- och fruktosfritt. Men en latte är ju gott. Då finns det ju latte och så finns det LATTE. Om du vill ha en snabb, mejerifri, mycket god och mättande ägglatte så testar du detta:

Knäck ett helt ekologiskt ägg och en en äggula i en mixer.
Tillsätt 25-50 gram ekologiskt smör
Tillsätt 1 msk kokosolja
Häll över 2 dl kokande vatten och 1 dl starkt kaffe.
Smaksätt eventuellt med ekologisk kakao eller ekologiskt vanlijpulver
Mixa.

Jag åt några skivor lufttorkad oxfilé med min latte och kommer att stå mig till kvällen. Nu ska vi på handbollsmatch. Hejja IFK!




Lufttorkad oxfile som jag köper hos vår lokala slaktare Morad. 

Ägglatte on the way. 

Magiskt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar