tisdag 22 oktober 2013

Med lite hjälp från en vän

Det är ju lite så här varje kväll. Att jag tänker att jag aldrig gjort något jobbigare. Att just kvällens pass är det värsta (eller bästa?) crossfitpass någonsin. Sen är passet efter ännu värre - bättre. Värsta igen -  nästa igen.

Men ikväll. Var jag nästan på väg att ge upp. Faktiskt. Trodde inte att jag skulle fixa det. Kände att det blev övermäktigt. Om jag hade varit själv så hade jag nog fått ge mig. Men saken är den, att med en riktigt bra tränare, som vi ju har i coach Carlström - så är passen designade så att man aldrig kan förlora. Inte ens när man är ohjäpligt sist i mål är man förlorare. Man är alltid vinnare. Det finns alltid någon som bär dig framåt. Alltid en tränare som ser dig, driver dig, en träningskompis som peppar dig.

I kväll jobbade vi i par. När jag inte orkade mer - inte en millimter till - tog min partner vid och drev mig framåt. Lyft för lyft. Tills jag var i mål. Tills Carlström klappade mig på axel och sa - du vann Alex.

Thats what friends are for.

Dagens WOD
Marklyft 43 kilo för tjejer
1-2-3-4-5-6-7-8-9-10
10-9-8-7-6-5-4-3-2-1
Två och två, stången ska aldrig vila, alltid vara i rörelse. Jag gör en rep. lämnar stången till min partner som gör en rep och lämnar till mig, jag gör två rep.och lämnar till min partner som gör två, Upp till 10 och tillbaka till 1 igen.  Trevlig resa.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar