måndag 7 oktober 2013

Njuter av tystnaden

Your workout is our warm up. 



Det slog mig på kvällens träning att min apa är tyst. Det är tystnad i mitt huvud. Ingen röst som säger att jag inte kan, inte vågar, inte orkar.

Ingen apa som ropar innan träning att det nog är för kallt/varmt/mörkt/jobbigt att åka till träningen. Ingen apa som skriker under träningen att jag kommer att misslyckas. Det är. Tyst. Tystnaden är markant  - för som ni vet - herre gud vad den apan har gapat i perioder; DET DÄR KLARAR DU ALDRIG!! SLUTA! VEM TROR DU ATT DU ÄR?? HAHA! SPRINGA?? LYFTA?? BURPEES?? PÅ TID? BLAND ANDRA? SKOJAR DU?

Jag har fått apan att hålla käft. Inte av någon slump, utan att genom hela den här resan, varje dag,  fått utmana det jag trodde var omöjligt, om och om igen. Jag menar CrossFit. Skojar du? Klart jag fick ägna en stund åt att övertyga mig själv att våga.

Så. Genom att ställa frågan; Hur skulle det se ut om jag gjorde så mycket jag klarar? Hur skulle det gå om jag försökte? Men också -  genom att lita på människor omkring mig. Låta min J peppa mig att dra i väg till träningen i ur och skur. Lita på Lisa när hon trodde på mig. Och.  Lita på min tränare. Coach Carlström skulle aldrig ge mig en workout han trodde jag skulle misslyckas med. Tänk att jag ens för ett ögonblick trodde det. Att jag skulle bli lämnad ensam, hängande, misslyckad.

Kvällens WOD var grym på riktigt.
Först 10 minuter för att hitta maxlyft (RM) press. Sen:


  • 5, 4, 3, 2, 1 push press (25 kilo), mellan varje vända med press väntade:
  • 20 wall balls (satan vad jobbigt det är med wall balls!)
  • 10 toes to bar (jag skalade ner till situps). 


Det blev totalt alltså 16 pressar, 100 wall balls och 50 situps.

Shut up monkey mind.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar