tisdag 1 oktober 2013

På benen igen!

Tränade för första gången på en hel vecka i kväll. Åh, det är så underbart det här. Att röra sig! Tänk att det tog mig en halv livstid att börja älska min träning. Nåja - jag har har all tid i världen.

Det gick hyfsat. Jag var med på uppvärmning och teknikpasset fullt ut. Tog det lite lugnare på dagens workout. Vi körde först marklyft och power cleans (vändningar med stång). Jag kom upp i 65 kilo i marklyft och körde vändningarna med bara stången, 20 kilo. Jag kände att jag legat hemma i soffan en hel vecka, det var jobbigt. Jag var stel i kroppen och kände mig ganska svag. Efter teknikpasset körde vi Dagens WOD som bestod av:

3 Power cleans
6 armhävningar
9 squats
x12

Jag körde en snart-frisk-runda på fem varv.

Nu är jag i alla fall på G. I morgon ska vi köra en chipper. Jag känner mig lite rädd för det.

4 kommentarer:

  1. vilket gött pass! :) är du intresserad av motivation till din träning? kolla gärna in en sväng på min blogg och se om det är nått för dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var gött! Och det känns i hela kroppen i dag. Framförallt i axlar och i bröstet. Fint!

      Tack för inspiration i din blogg. Dit kommer jag absolut att återvända!

      Radera
  2. Testkörde du de nya skorna?! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maja!
      Ja! De var heeeelt suveräna! Bästa köpet någonsin (näst efter mina skins :))

      Radera