torsdag 24 oktober 2013

Planen är att hålla sig till planen

Jag har semester hela nästa vecka. Ska åka med stora delar av familjen till sol, hav och sand. 30 grader i skuggan. Vila. Träning. Mat. Tillsammans. Jag fattar knappt att det är sant.

Det kommer självklart bli en utmaning att hålla kost och träning vid liv. Men min plan är att hålla mig till planen. Samma regler gäller, med något undantag. Planen är att planera undantagen.


  • Jag äter strikt: Glutenfritt, mejerifritt, strärkelsefritt, socker- och fruktosfritt. Kött, smör och gröna grönsaker funkar och håller mig pigg och stark. 
  • Jag fastar: 20-12, som alltid. 
  • Jag tränar: Sally goes up/Sally goes down, varje morgon. Road WOD (tack Coach Carlström för träningsplanen!) minst tre dagar. Måndag, onsdag och fredag. 
  • Jag smakar: Ett glas, gott vin till middagen, och jag tänker skåla i champagne på toppen av världens högsta byggnad. 


Men åh vad jag kommer att sakna min Box.

Det måste vara det som är CrossFit.

Att längta dit. Inte för att musiken är bra, eller för att du vet exakt vad du ska göra på ditt pass. För att du lever i mötet med dina vänner i boxen. För att du presterar ditt bästa varje gång. För att det inte bara är att träna. Det är starka känslor, blod, svett och skratt. Och ibland - när du slår ett personbästa eller bara klarar mer än du någonsin orkat - tårar. Av glädje förstås.

Pure Love.



3 kommentarer: