söndag 6 oktober 2013

Vaken

Söndag. Vilar min ömma kropp som efter veckans träning har drabbats av träningsvärken from hell. Jag är ju som sagt van vid träningsvärk, jag har ju haft det konstant sedan ett år tillbaka ungefär, och det visar bara vilken djup dvala mina muskler låg i innan jag gav mig ut på den här resan. Vilken tur att jag bestämde mig för att väcka den. Jag är vaken.

Sedan jag gick in i en mer strikt kosthållning, tog bort mejeriprodukterna, allt socker, all fruktos och all stärkelse, sover jag som en prinsessa. Det betyder att jag även på helgen vaknar tidigt, tidigt (vid 05.30) och är pigg. Utsövd. Det är helt underbart och jag tror det är en nyckel för min viktminskning - att sova gott och vakna pigg och rofylld. Och inte minst - Vara vaken när jag är vaken.

Så, i morse när hela familjen sussade gick jag upp, kokade kaffe och pluggade squats. Om du är intresserad av kropp och rörelse, så måste jag rekommendera dig att köpa boken - Becoming a supple Leaopard. Den är fantastisk. Det är så många saker som klickar när jag läser den. Läs den du också.

Måndag i morgon. Ny vecka med CrossFit Kristianstad, lyft med C4 Kraftsportssällskap och tema hälsa även på jobbet. På onsdag och torsdag träffar jag Lisa igen och får min dos av coaching. Utan henne hade jag aldrig påbörjat den här resan. Så igen Lisa. Tack.


Morgonstund. Kaffe, kokosolja och squats. 
Läs. 


Noll kolhydrater. Bästa snacken!

2 kommentarer:

  1. Kul att boken är bra! Jag lyssnade på en podcast med Kelly Starret för ett tag sedan och blev sugen på den där boken.(The Fit Cast) Måste nog slå till. Har du kollat in hans webb? http://www.mobilitywod.com synd att så få videos är gratis, annars verkar den riktigt bra.

    SvaraRadera
  2. Jag har kikat på webben och där finns massor av bra. Kanske är det ändå värt en prenumeration. Jag ska fundera lite och slukar boken så länge.

    SvaraRadera