torsdag 14 november 2013

CrossFit Kristianstad

Det är ett speciellt ställe jag har förmånen att träna på. Så är det bara. Det finns så många skillnader mellan Basic Gym och andra ställen jag testat. Svårt att beskriva, men det handlar om människor. Om tränare. Coachning. Och företeelser. Prestation.

Men det finns en skillnad som säger allt: På CrossFit Kristianstad hänger folk kvar. Efter passet. Snackar teknik, pratar igenom kvällens WOD, frågar om råd, tar tid med coach Carlström, skrattar och testar. Man vill inte skynda hem. Man vill ha mer.

Visst är det häftigt? Jag är så tacksam.

Kvällens WOD:
As many rounds as possible - 15 min:
10 pull ups (ringrodd för mig)
20 squats
30 situps

Det var galet.
När jag tränade med Lisa för drygt ett år sedan kunde jag inte göra fem situps. I kväll gjorde jag 104.

Hepp.

1 kommentar: