fredag 29 november 2013

Den där boxen igen..

Ja. Fredag. Där jag i mitt tidigare liv hade luftat rödvinet, öppnat en påse ostbågar och vevat ihop en potatisgratäng, drog jag nu på mig skorna och åkte till CrossFit Kristianstad. Trots att jag visste vad som väntade.

Workout of the day:
150 boxjumps
1500 meter rodd.
På tid. Såklart.

Det var brutalt.

Men nu, med ett crossfitpass i kroppen, mår jag fantastiskt mycket bättre än jag gjorde då, med en halv påse ostbågar i magen. Det var bara ett sammelsurium av dåligt samvete och ett virrvar av att försöka hitta en väg ut.

Jag tänker aldrig, aldrig gå tillbaka dit. Till ostbågelivet. Jag gillar ju mig själv nu. Och den jag upptäcker att jag kan vara på Basic gym. Och jag är värd något mycket, mycket mer. Typ 150 boxjumps.

Och i morgon. Mina vänner. Är det tyngdlyftning. Det är jag också värd.




4 kommentarer:

  1. Ostbågelivet. Det säger liksom allt. Jag vill inte heller dit, ävenom jag inte gillar ostisar. Men andemeningen. Känslan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis. Känslan. Den är en annan nu. Vi kör vidare bästa Nina!

      Radera
  2. Tack Alexandra!

    Jag vill också dit, och jag komner!!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bästa M,
      Hojta bara när du är redo och vill hänga på. Jag är här!

      Radera