torsdag 28 november 2013

Det är så fett med fett

Jag kör ju tok-fettvecka och det är så fantastiskt häftigt. I och för sig inga stora förändringar från hur jag ätit de sista månaderna, bara ännu mer fett, ännu oftare.

Det är som om hela kroppen fungerar optimalt. Jag sover som en prinsessa, vaknar utsövd klockan 05 och är inte sugen eller hungrig på hela dagen. Jag känner mig stark och fokuserad på träningen. Dessutom känner jag mig tillfreds. Lugn. Lycklig. Det är något som händer med mig när jag ökar fettet.   Och ja. En sak till. Jag förlorar äntligen min övervikt. Med träning, ren mat och massor av fett. Eufori. Som eufori.

Hur jag gör för att få i mig fettet?
Min matdag ser ut så här:

05.00 kaffe, Dubbel dos omega3, zink/magnesium, dubbel dos vitamin D.
10.00 Kaffe med en matsked kokosolja
12.00 Ägglatte, några skivor lufttorkad oxfilé (om du bor i Kristianstad kan du köpa oxfilén hos MURADS Chark vid Rödaledskiosken), gurkstavar.
19.30 (eller 20.30 beroende på träningen) En majskyckligfilé, broccoli och smör.
22.00 En kopp te innan sängen. Med lite kokosolja såklart.

Ägglatte. Min favvo. Den är varm, mjuk och mättande. SUPERGOD. Testa!

  • 2 ekologiska ägg
  • 25-50 gram osaltat smör
  • 1 msk kokosolja
  • en dutt kanel
  • 2 koppar starkt kaffe
  • Mixa med mixerstav till en latte. 

I morgon mina vänner. Då ska vi hoppa box jumps tills klockorna stannar. Äntligen fredag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar