lördag 16 november 2013

Do your practice and all is coming

Sovit 11 timmar i natt och vaknade med långsamhet. Vår resa till Dubai har inspirerat oss att verkligen försöka mörklägga vår sovrum (man sover som en gud och håller sova/vakna-hormonerna i schack.) och tunga gardiner i sovrummet är himmelen. Mörkt. Tyst. Jag somnar gott och vaknar stilla.

Jag älskar helgerna. Älskar friheten i ledigheten. Älskar tiden med familjen, träningen och att få strutta runt i gympakläder hela dagen. Jag vill aldrig att helgen ska ta slut.

Tyngdlyftning idag. Fantastiskt roligt som vanligt. Tänk att det är så utmanande för kroppen att få en stång att hålla i. Balans är A och O. Och styrka och rörlighet essensen i balansen. Så - Det finns inget annat än att träna. Träna, träna och träna. Det man tränar blir man bra på som Coach Carlström brukar säga. Ja, svårare än så är det ju inte. Punkt. Precis som man säger i yogan. Do your practice and all is coming.

Tacos ikväll. Egen tacokrydda och ekologisk salsa förstås. Supergott! Och sen. Kom en älskad familjemedlem hem med Questbars. Har du testat? Det är en löpeld som går genom bloggosfären. Alla verkar prata om dem och jag har haft svårt att beställa, eftersom de varit slut i hela världen och hos återförsäljaren (nu finns de dock igen!). Jag har nu äntligen lyckats beställa genom Lisa, men nu fick vi alltså ett smakprov hem.

Questbars är bar med ingredienslista som alla förstår (bara naturliga ingredienser), glutenfria, inget tillsatt socker, bara 3 gram aktiva kolisar och så mycket som 20 gram protein. De smakar gudomligt, finns i massor av smaker ( idag testade vi hallon/vit choklad och chocolate chip cookie dough. Ungarna älskar dem. Vi tänker byta deras lördagsgodis mot detta. För mig själv är de dock no, no. För likt godis för mitt sockermonster. Så småningom kanske. Men inte ännu.

Nu har jag tänt en brasa och fixat gokaffe. Skön lördag på er!


Mums med högt proteininnehåll!

Hemma. Lördag. Öppen eld och gokaffe.


2 kommentarer: