onsdag 6 november 2013

Let Me Tell You About CrossFit

Det är inte bara träning. Det är en känslomässig resa, vänskap och kärlek i massor.

Varför? För att det gör oss till bättre människor. Bättre vänner, bättre föräldrar, bättre andra hälft, bättre kollegor och bättre chefer. För att så snart klockan startar finns bara en sak som är viktig. Att komma i mål. Inget annat spelar någon roll. Inte hur stressigt det var på jobbet eller hur mycket räkningar som väntar. Inte hur kass mamma jag var i går. Inte hur många mail som väntar i min inbox, inte hur många kilo för mycket jag väger. Inte hur många gånger jag misslyckats. Att komma i mål är det enda som räknas.

Kvällens WOD:

1000 m rodd
five rounds:
5 push press (20 kilo för mig, från golv till raka armar över huvudet)
10 pull ups (ringrodd för mig)
1000 m rodd

Jag lovar er att de sista tusen inte bara var träning. Det var en resa. Mot målet. Och känslorna svallade.

Kika här. Så kommer du att förstå. 




2 kommentarer:

  1. Finns en box i staden norr om mej och banne mej om jag inte varit inne och klickat, snokat runt och kollat lite. Minuset är språket, ja det är ju det andra inhemska här som gäller och där går jag bet...!! Samtidigt - kanske det är just nåt sånt här jag behöver för att ta mej an min akilleshäl?!! Hm, du trycker på en del knappar här, kära du :)

    SvaraRadera
  2. Testa du modiga kvinna! Du inget att förlora och allt att vinna!
    Kram!

    SvaraRadera