lördag 9 november 2013

Nära, snabbt och djupt


Nära, snabbt och djupt. 

Mitt nya mantra och tyngdlyftningens grunder. Håll stången nära, sätt den i rörelse snabbt och fånga den djupt.

När jag får chansen att titta på andra medlemmar i klubben och studera deras lyft ser det så enkelt och självklart ut. Jag ser fram emot att nöta, nöta och nöta tills jag börjar närma mig den självklarheten. Jag förstår såklart att det är långt, långt, dit . Men det spelar inte så stor roll. Det är ju resan som är målet.

Men jag längtar ändå dit. Till självklarheten i lyftet. Jag är så galet glad att jag är på väg. Så tacksam för den här resan.

När jag tänker efter är det på många sidor i livet som nära, snabbt och djupt kan appliceras. I kärleken, på jobbet, i vänskap och i crossfiten. Håll dig nära, håll takten - tappa inte fart,  och fördjupa. Alltid fördjupa.


Nya fina träningsoveraller! 

Mitt lördagsgodis. 

Ägglatte till lunch. Perfekt för en tyngdlyfterska!


2 kommentarer:

  1. Wow Tillbaka! Satt PRECIS och läste ditt inlägg om vit tantra! Synk :)

    SvaraRadera