måndag 25 november 2013

Respekt

Jag har jagat i flera månader. Jagat som en galning. Känt att jag sprungit som en skrämd katt på jobbet men hur jag än sprintat har jag legat efter. Kommit för sent. Hela tiden fem eller sju minuter sent. Jag avskyr det. Jag är liksom inte sen. Tycker att det är det värsta som finns. Folk som kommer sent. Det handlar om respekt. För sin egen och andras tid. Lik förbannat har jag kommit sent. Som en slav under outlook har jag hamnat i fällan av att mötens starttid bokas samma minut som andra mötens sluttid. Det är liksom omöjligt att vinna. Hur snabbt du än springer.

Så förra veckan fick jag faktiskt nog. Är det något som crossfiten har lärt mig så är det att jag äger min egen tid. Att jag väljer om jag vill ta makten över mitt liv och min apa, eller om jag vill ge upp och dra offerkoftan över huvudet. Att jag har respekt för mig själv. Och för andra. Så. Ett enkelt litet mål. Den här veckan väljer jag att starta och stoppa i tid. Vilken dag det blev! Jag äger min tid igen! Jag har kunnat andas, hunnit fika, hunnit se mina fantastiska medarbetare och hunnit jobba igenom det jag borde.

Så enkelt. Och så självklart. Lite som crossfit.

Kvällens WOD: 
Ro så långt du kan på 10 minuter.
Vila 5 minuter - sen:
15 chin-ups (ringrodd för mig)
15 armhävningar med hand realease (hela kroppen/bröstet ligger i marken, händerna måste släppa golvet innan du vänder upp igen. Jag kör med min Slingshot, det funkar hur bra som helst! Jag hamnar i rätt position, armbågar bakåt, inte utåt, jag orkar upp! Hurra. Love Slingshot!)
15 Goblet Squat (squats med en kettlebell i famnen)

Det var en resa. Och alla kom fram lyckligt.

I kväll var det fantastisk stämning på Basic gym. Som alltid. Tack Jonas och Christina, för allt ni lägger in i ert ställe. Jag hoppas, hoppas, att ni förstår och kan ana hur evigt tacksamma vi är för det ni ger oss. Tack, tack, tack!




Ja. Det var..intressant..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar