onsdag 27 november 2013

Tiden, sträckan, massan.

Kvällens WOD:
21, 15, 9, 3, 9, 15, 21 av
Kettlebell-svingar
Armhävningar.

Inom crossfit mäts: tid (hur snabbt du kan göra en WOD), sträcka (hur högt du kan svinga din kettlebell eller hur djupt du kan gå i din squat) och massan (hur tungt du orkar pressa, hur många kilo din kettlebell väger).

I kvällens work out knäckte jag alla tre. Jag var snabbare, jag svingade tyngre och jag gick djupare i mina armhävningar (tack igen slingshot!). Det är ju helt fantastiskt. Att jag blir bättre. Starkare. Snabbare. Smidigare. Det här förändrar mitt liv. Inuti och utanpå.

Det här är kanske det bästa med Crossfit. Att vi mäter prestation. Att vi ser framgångarna och att jag får tävla mot mig själv.

Nej föresten. Det är inte det bästa. Det bästa är all kärlek.



There is no elevator to success. You have to take the stairs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar