söndag 3 november 2013

Tillbaka till verkligheten

Det som är är.

Jag måste säga att det inte var så svårt att tänka som turist i Dubai. Hela min familj, barn, svärföräldrar och föräldrar. Egen strand, fantastisk mat, shopping, och upplevelser som ökensafari och en resa till "the Top" - Burj Kahlifa - världens högsta hus. Dofter, ljud och värme. Värme som slår emot en, 35-40 grader ungefär. Det var den svala perioden nu.

Sol. Jag är brun som en pepparkaka. Och ungarna med. För första gången har jag vågat stå emot soskyddsfaktor i hög dos på barnen. Lite på näsa och axlar, annars har jag låtit dem bada i solens strålar.  Vi har knarkat D hela veckan. Valt solen först, skuggan sen.

Träningen. Nja. Det gick inte riktigt som jag tänkt. Jag höll mig inte helt till planen, men jag skyller på att gymmet var super-super-fint, om man gillade maskiner. För en WOD av kaliber som mina road WOD:s var det svårare. Och ute var det drygt 30 grader innan frukost. Så. Det blev inte lika mycket träning som jag tänkt mig. Men det blev lite i alla fall. Kanske var det bra att vila lite, jag har tränat hårt ett år.

Maten. Jag höll mig till planen (med ett undantag). Inget socker, inget gluten, ingen stärkelse. Vi har ätit fantastiskt mat. Otroligt fint kött, fisk och skaldjur direkt från havet, grönsaker och frukt från himmelen. Kockar som fixade äggen vid bordet på morgonen så vissa mumsade våfflor eller pannkakor, och vissa valde omelett :). Och så undantaget. En morgon. Nybakad croissant. Det var sagolikt gott och jag är glad att jag åt den. Men bara den och bara då.

Vin. Vi har druckt så gott vin. Och det var verkligen värt att vänta 3 månader på ett glas vin vid foten av Burj Al Arab. Det var en magiskt kväll på The Meat Company och vi firade Johans 40års-kalas med en hejdundrandes middag.

Hur som helst - det här är ju en blogg om min resa mot en lättare, starkare kropp - och jag kan gladeligen berätta, att vågen har stått så gott som stilla, med undantag för ett hekto eller så. Saker som händer på LCHF-kost!

Nu är det vardag igen. Lyckliga mig!




Utsikten från The Meat Company 

At the Top, Burj Khalifa, 452 meter över havet. 

Araberna vet hur man mörklägger ett rum. Sovit som en prinsessa!

"Vår" strand. Dubai Marine Spa & Resort.

2 kommentarer:

  1. Alltså. Åh. Och åh igen. Så fint ni fått ha det! Förstår att du rekommenderar en resa dit?
    Kram du vackra!

    SvaraRadera
  2. Hej Nina!
    Ja, som turist är det paradisiskt. Vackra stränder, fantastisk mat, häftiga turistmål och en spännande historia. (Etiskt och politiskt är det förstås tveksamt - liksom många andra länder/delar i mellanöstern, Sydostasien och Indien..)

    SvaraRadera