måndag 18 november 2013

Utfall!

Skivstängerna.

Jag älskar dem. Älskar att lyfta, vända och pressa.

Utfallssteg på schemat i dag.

Dagens WOD: 

Curtis press, 30 stycken (20 kilo på stången för mig).
Ett marklyft
En vändning
Ett utfallssteg höger
Ett utfallssteg vänster
En press. Upp på raka armar.
Gånger 30. På tid.

Det var tufft. Och jag var ohjälpligt sist. Men vet ni? Jag gjorde det. Men lite hjälp av en vän och en coach.

Jag funderar på varför jag aldrig förstått att jag kan klara sånt här. Varför jag gått genom livet och tänkt att jag inte vågar, inte klarar, inte kan. Inte kan lyfta, hoppa och definitivt inte springa.

Varför har jag lyssnat på en massa människor som sagt att man ska ta det lugnt. Träna lite. Mjukstarta (Helst utan hopp. För hopp är farligt?? Ja men Herre Gud. Om jag är fullt frisk och 40 år, måste man väl kunna hoppa?). Det var precis det motsatta jag behövde. Full fart. Mod. Lite jävlar anamma. Tro på mig själv. Lite självkänsla och lite stake.

Tack Lisa för att du fick mig att våga. Och för att du ifrågasatte mina sanningar. Tack Coach Carlström för att du leder mig. Utmanar mig. Och räknar ner, när jag är för trött för att göra det själv.



Dagens WOD. 30/30 utfallssteg med 20 kilo och en press.


Smörlatte. Perfekt kvällsmellis för en tyngdlyfterska :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar