tisdag 10 december 2013

Amazing GRACE

Om jag inte hade min träning och gänget på Crossfit Kristianstad skulle jag inte fixa mitt liv just nu tror jag. Jag skulle aldrig få ihop jobbet om jag inte kunde ladda ur på boxen. "Hur orkar du träna så mycket?" frågar mina kollegor. Jag kommer inte ihåg hur jag orkade utan. Jag har aldrig orkat så mycket som jag orkar när jag tränar 5 dagar i veckan.

När jag sätter mig i bilen och kör ner till gymet så ställer jag om. Nollställer. När jag möts av vännerna som bara känner mig där, lämnar jag dagens duster och svåra beslut bakom mig. Jag behöver inte vara någon annan än mig själv. Jag är inte chef, inte kollega, inte ens mamma. Jag är bara Alexandra. Jag representerar bara mig själv. Inför mig själv. Och när coach Carlström räknar ner och Black pearl spelar i högtalaren, då är allt annat borta. Om det fanns en stress i magen är den borta. Om det fanns en spänd käke är den borta. Om det fanns en ond nacke är den borta. När Coach Carlström räknar ner är allt annat borta.

Tänk att jag gått genom livet så länge utan den här fristaden. Jag är så tacksam att jag hittade hit. Hittade mig själv. Hittade CrossFit. För det är det som är CrossFit. Fristaden.

WorkOut of the Day:
En Girl: Hon hette Grace. Grace var en jobbig en.

30 Clean and jerk. På tid.
Det gjorde ont i precis hela kroppen. Men det var över på några minuter, underbart är kort.



4 kommentarer:

  1. Instämmer med Marie. Gillar.
    Ärligt rakt igenom.
    Så självklart.
    Bästa du ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nina, dina fina ord värmer! <3

      Radera