onsdag 11 december 2013

Är det verkligen sant?

Armar som spagetti idag. Måndagens och tisdagens träning känns i varje cell. Det är häftigt. Att träningsvärken fortsätter att komma. Efter varje pass. Snacka om att jag har mycket att ta igen. Väcker min kropp sakta men säkert.

Kvällens workout på Crossfit Kristianstad:

Teknikträning med stång (press och clean&jerk). Jag älskar att tyngdlyftningen. ÄLSKAR. Det är så galet roligt. Vet inte varför och jag kan inte förklara, men tjusningen med att lyfta något som är lite för tungt och få fart på stången, är grym. Jag skulle kunna ägna timmar varje dag och bara stå och nöta. Jag skulle kunna börja jobba halvtid om jag bara fick betalt för att lyfta. Det är sant.

Sen:


  • 30, 20, 10 Kettlebell svingar
  • 30, 20, 10 kalorier att ro bort
  • 10, 20, 30 push ups (jag skalade 5, 10, 15, mest för att jag ville göra så strikta armhävningar som möjligt, snarare än många halvbra. Använde min slingshot och lyckades göra nästan alla -  på tå ner och på knä upp..). 


Mina armhävningar är mycket bättre med slingshoten. Jag orkar fler, kan gå djupare, får bättre hållning och skyddar mina axlar och min armbåge. Köp en om du vill förbättra dina armhävningar, den gör skillnad!

Rodden är inte lika jobbig som den var. Jag orkar mer. Jag orkar mer! Jag kan ro! Jag är inte rädd. Börjar dessutom (och det här trodde jag ALDRIG att jag någonsin skulle känna) längta till vårens löpning. Helt skruvat jag vet. Men det är sant.

Svingen. Jag har gått från 8-kilos kettlebell när jag började träna till 14-kilos. Det är sant.

I kväll fick jag frågan om jag verkligen inte kunde göra en enda air squat (knäböj) när jag tränade med Lisa för första gången hösten 2012. Nej. Det är sant. Jag kunde inte göra en enda. Jag försökte. Lisa försökte visa mig. Men jag tippade. Kunde inte. Fanns inte en chans. Det är verkligen sant.

Känns som i ett annat liv.

Och det är det ju också.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar